Proteinová nebo nízko sacharidová dieta

"Budete se cítit fit a zlepšíte své zdraví během několika týdnů ". Tak toto, tvrdí autoři této nízko-sacharidové diety, která se v knižní podobě stala bestsellerem.

Příslib úspěchu

Dietu navrhli a sepsali manželé Michaela R. Eades a Mary Dan Eades. Kniha poskytuje vědecké vysvětlení, motivační prvky, ale i recepty. Manželé Eadeses provozují také specializované webové stránky (http://www.proteinpower.com) a vydali dalších třináct knih na toto téma.


Proteinová dieta  je v podstatě nízko sacharidový stravovací plán s vysokým obsahem bílkovin. Kdy cílem je omezit příjem energie ze sacharidů se zaměřením na příjem bílkovin (proteinů)

Hlavní myšlenkou je omezením sacharidů snížit hladinu inzulinu. To přiměje organismus vytvářet více glukagonu a díky tomu začne spalovat uložený tuk. "Vydržte to dostatečně dlouho a tuky zmizí", tvrdí autoři.

Co se může a nemůže jíst během proteinové diety

Z bílkovin můžete jíst ryby, drůbež, červené maso, nízkotučný sýr (tvaroh, Feta, mozzarella, Muenster), vejce a tofu .

Také je povoleno: listová zelenina, rajčata, papriky, brokolice, lilek, cuketa, fazolové lusky, chřest, celer, okurka a houby.

Stravovací plán vyžaduje, přijmout min. 25 gramů vlákniny denně (pro srovnání, jeden šálek celých pšeničných špaget má cca 6 gramů vlákniny). Můžete dokonce konzumovat i některé tuky: olivové a ořechové oleje, avokádo a máslo .

Sklenka vína nebo světlé pivo je v pořádku, ale nesmíte zapomenout připočítat v nich obsažené sacharidy.

V souhrnu nutričních potřeb, autoři doporučují užívat vysoce kvalitní vitamíny a minerály, spolu s nejméně 90 miligramy draslíku. Toto souvisí s odvodňováním organismu v průběhu diety

Jídelníček prtoeinové diety tedy obsahuje:

  • z velké části potraviny s vysokým obsahem živočišných proteinů – maso, sýry, mléko, jogurty, tvaroh, vejce, ryby
  • zeleninu
  • dostatek neslazených tekutin – alespoň 3 litry denně

Ukázkový jídelníček proteinové diety:

Snídaně: tvaroh s pažitkou, rajče

Svačina: jogurt bílý

Oběd: kuřecí steak se zeleninou

Svačina: vejce se zeleninou

Večeře: rybí filé, zeleninový salát

Střední úroveň úsilí

Stejně jako u mnoha dalších vysoko-proteinových nebo nízko-sacharidových diet, i v tomto stravovacím plánu musíte opravdu změnit to, co jíte.

Omezení: nízko-sacharidová dieta vyloučí opravdu mnoho potravin.

Cvičení: Určitě. Autoři doporučují cvičení se zátěží, které pomáhá spalovat uložený tuk. Doporučují se samozřejmě i aerobní cvičení.

Vegetariáni a vegani: Tato dieta je pro vás jako stvořená, ale musíte sníst hodně tofu na získání potřebného množství bílkovin. Pomocí mohou být proteinové koncentráty např. Vegan Protein.

Proteinová dieta skrývá zdravotní riziko

U vysoko proteinové diety by se neměla překročit hranice více než dva gramy přijatých bílkovin na jeden kilogram váhy, denně. Při překročení tohoto limitu hrozí zdravotní rizika, kdy vysoký příjem bílkovin již představuje zátěž pro ledviny.

Společně se sacharidy je vázáno značné množství vody, která je při procesu hubnutí rychle spotřebována. Pro kompenzaci tohoto jevu je důležité během proteinové diety dodržovat pitný režim s dostatečným přísunem tekutin.

 

Proteinová nebo nízko sacharidová dieta - 1202546 -

Vložit komentář

Jméno
Email ( email není zveřejněn )
Váš příspěvek   ( Fotky můžete vložit po odeslání příspěvku. )
opiště kód
antispam
Copyright © www.elvita.cz, provozováno na systému tvorba e-shopu a pronájem e-shopu Shop5.cz

© www.elvita.cz

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.   Další informace